رئیس بهداری شهرداری: قانون دست متقلبین مواد غذایی را باز گذاشته است/آمار سگ‌های تهران در سال 1343!/موی سر دانش‌آموزان را نمی‌تراشند!/برای شرکت در کنفرانس عالی استانبول، شاه عازم ترکیه می‌شود!/«وکلا نتوانستند به توقعات مردم پاسخ دهند»/رادیو نیروی هوایی تعطیل شد/متهمین ایجاد غائله فارس اتهامات وارده را رد کردند
23 تیر 1343
رئیس بهداری شهرداری: قانون دست متقلبین مواد غذایی را باز گذاشته است 
امروز دکتر عاطفی، مدیر کل بهداری شهرداری، اعلام داشت که تعداد سگ‌های ولگرد تهران به طور سرسام‌آوری افزایش می‌یابد و بهداری به‌ناچار برای اتلاف سگ‌ها اقدام به خرید سگ کرده است!
وی گفت: به علت طولانی بودن زمان محاکمات قادر به جلوگیری از اقدامات متقلبین مواد غذایی نیستیم و نمی‌توانیم متقلبین را به مردم معرفی کنیم.
اکیپ‌های بهداری با انواع تقلبات وحشتناکی روبه‌رو شده‌اند. افراد انسان‌نما با نوعی داروی سمی آبلیمو می‌سازند که به اندازه یک گردو از آن یک حوض آب را به رنگ آبلیمو درمی‌آورد.
جالب اینکه بعضی پیشه‌وران برای فرار از مقررات معاینه خودشان کارت تقلبی درست کردند که عموما تحت تعقیب قرار گرفتند. متقلبین در مواد غذایی و دارویی را می‌گیریم و به دادگستری می‌فرستیم، ولی نمی‌توانیم به مردم معرفی کنیم. ما خیلی علاقه داریم که آبلیموی تقلبی و سماق تقلبی و سایر مواد تقلبی را با سازندگان و تمام خصوصیات به مردم معرفی کنیم. در این مورد با مسئولان دادسرا و دادگستری هم صحبت کردیم، ولی به موجب قانون تا حکم محکومیت قطعی صادر نشود معرفی صحیح نیست.
 
آمار سگ‌های تهران در سال 1343!
در تهران پنجاه‌هزار قلاده سگ ولگرد داریم. هر شب سی سگ می‌زاید و هر روز دویست سگ و هر سال 140 هزار سگ به تعداد سگ‌های تهران افزوده می‌شود با آنکه هر ماه ده‌هزار تومان خرج اعدام سگ‌ها می‌شود باز این خطر وجود دارد که در آتیه تعداد سگ‌ها سرسام‌آور افزایش یابد. روی این اصل بهداری پنج مرکز جدید برای خرید سگ در حومه تهران احداث می‌کند که هر کسی یک قلاده سگ بیاورد ۲۰ ریال خواهد گرفت که بلافاصله سگ تحویل‌شده معدوم و مدفون خواهد شد.
 
موی سر دانش‌آموزان را نمی‌تراشند!
 امروز اطلاع حاصل شد که امسال از طرف اداره کل تعلیمات ابتدایی به کلیه دبستان‌های کشور دستور داده خواهد شد که در حفظ نظافت و رعایت اصول بهداشت دانش‌آموزان توجه کامل مبذول دارند.
ضمنا برای حفظ شخصیت دانش‌آموزان از تراشیدن و کوتاه کردن موی سر دانش‌آموزان خودداری نمایند و فقط به دانش‌آموزان توصیه نمایند در نظافت موی سر دقت کنند.
 
برای شرکت در کنفرانس عالی استانبول، شاه عازم ترکیه می‌شود!
روزنامه «اطلاعات» نوشت: دیروز اعلامیه رسمی وزارت امور خارجه پیرامون تشکیل کنفرانس عالی سران کشورهای ایران ترکیه و پاکستان با شرکت شاهنشاه، پریزیدنت گورسل و پریزیدنت ایوب‌خان در روزهای ۲۹ و ۳۰ تیرماه جاری در استانبول انتشار یافت.
به دنبال انتشار این اعلامیه امروز خبرنگار ما اطلاع یافت شاهنشاه، که اینک در شمال اقامت دارند، روز شنبه آینده به تهران تشریف‌فرما خواهند شد و پس از دو روز اقامت برای شرکت در کنفرانس عالی مذکور که روز دوشنبه ۲۹ تیرماه آغاز خواهد شد عازم استانبول خواهند گردید.
 
«وکلا نتوانستند به توقعات مردم پاسخ دهند»
رئیس مجلس شورای ملی در جلسه امروز مجلس از درگذشت حسین علاء ابراز تأسف کرد و مجلس به احترام درگذشت وی پس از یک دقیقه سکوت برای شرکت نمایندگان در مراسم تشییع جنازه تعطیل شد.
در جلسه امروز بررسی لایحه بودجه کل کشور ادامه یافته چند تن از نمایندگان به عنوان موافق و مخالف در کلیات لایحه صحبت کردند.
ابتدا رحیم زهتاب‌فرد، نماینده تبریز، به عنوان مخالف در لایحه بودجه کل کشور شروع به صحبت کرد و گفت: ما اگر تذکراتی به دولت می‌دهیم این معنی را ندارد که با تمام اقدامات دولت مخالفیم؛ البته این دولت اقدامات مفیدی کرده که مورد تأیید ماست.
هر نظری که ما بدهیم نظر مشورتی است و لازمه دموکراسی و شأن پارلمانی این است که دولت اکثریت مجلس به تذکرات مفید و بی‌غرضانه اقلیت مجلس توجه کند.
 ناطق گفت: ده ماه پیش آقایان نمایندگان با چه شور و حرارتی انتخاب شدند و به مجلس آمدند. شما به بنده بفرمایید که آیا در این ده ماه توانسته‌اید به انتظارات مردم حوزه انتخابیه خود پاسخ مثبت دهید؟! بنده که نتوانستم.
 
رادیو نیروی هوایی تعطیل شد
امروز طی انتشار اطلاعیه‌ای اعلام شد که از این پس رادیو نیروی هوایی برنامه نخواهد داشت.
متن اطلاعیه از این قرار است: عده‌ای از هم‌وطنان عزیز به وسیله تلفن و نامه و جراید ضمن ابراز حسن نظر خود نسبت به نیروی هوایی خواستار اجرای مجدد برنامه‌های رادیویی این نیرو شده‌اند. اینک بدین وسیله ضمن سپاس‌گزاری از حسن توجه دوستداران برنامه‌های مورد نظر به اطلاع می‌رساند به علت اهمیت و حساسیت وظایف خاص نیروی هوایی و سنگینی برنامه‌های اصلی، در حال حاضر تلاش کارکنان نیروی هوایی متوجه اجرای وظایف خاص خود نیرو گردیده است.
 
متهمین ایجاد غائله فارس اتهامات وارده را رد کردند
روزنامه «اطلاعات» نوشت: در سومین جلسه محاکمه سران «غائله فارس» که دیروز تشکیل گردید پس از آنکه سرهنگ همایون، دادستان دادگاه زمان جنگ شیراز، اعتراضات وکلای مدافع متهمین را از لحاظ نقص پرونده‌های آن به طور مشروح و مدلل رد کرد و قرائت کیفرخواست پایان یافت، رئیس دادگاه خطاب به متهمین اظهار داشت: کیفرخواست دادستان را شنیدید، آیا به گناه خود اعتراف دارید؟ آنگاه یکایک متهمین به پا خاسته و اظهاراتی به شرح زیر بیان داشتند:
ناصر طاهری: تصور نمی‌کنم گناهکار باشم، ولی به علت اینکه عوامل مفسد و اخلالگر مرا بیچاره کردند به بدبختی خود معترف هستم؛ چون در تمام عمر سرباز فداکار شاهنشاه بوده‌ام منتظر عنایات پدر تاجدار می‌‎باشم.
حبیب شهبازی: بنده نسبت به این اتهامات اعتراض دارم و هنگام دفاع تجاوزاتی که از طرف دشمنان شناخته‌شده‌ام به من شده است بیان می‌کند.
[فتح‌الله‌خان] حیات داودی: بنده نسبت به تمام ادعاهایی که در کیفرخواست شده است اعتراض دارم و امیدوارم همان‌طور که همه متهمین و مظلومین در ماجرای اخیر فارس البته به استثنای چند نفر مورد عفو ملوکانه قرار گرفتند، مراحم ملوکانه نصیب اینجانب هم بشود.
حسینقلی رستم: بنده تمام نسبت‌هایی را که دادستان محترم در کیفرخواست به اینجانب داده‌اند عرض می‌کنم که با هزار سریش هم به اینجانب چسبندگی ندارد. بنده 150 فرسخ از این جریانات دور بلکه در کنج زندان بودم.1
 
روزنامه اطلاعات، 23 تیر 1343، صفحه 1
 
https://iichs.ir/vdceno8z.jh8xfi9bbj.html
iichs.ir/vdceno8z.jh8xfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما