وزیر کشاورزی: با خطر خشکسالی مقابله می‌شود/مشمولین «سپاه بهداشت» خود را معرفی نکنند سربازی می‌روند!/«تکلیف 35 هزار قریه روشن می‌شود»/شرط اعزام دانشجو به خارج/«معافیت شرکت‌ها از مالیات منطقی نیست»/«واحدهایی از ارتش ایران در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد»!
20 خرداد 1343
وزیر کشاورزی: با خطر خشکسالی مقابله می‌شود
تیمسار سپهبد ریاحی، وزیر کشاورزی، اعلام کرد با تشکیل یک ستاد مخصوص در وزارت کشاورزی با خطر خشکسالی مقابله می‌شود.
وزیر کشاورزی در سمینار اصلاحات ارضی به کلیه مأمورین اطلاع داد آمار کشاورزی مناطق خود را به ستاد بفرستند.
اگر تا یک هفته دیگر بارندگی نشود، اغلب نقاط کشور با خطر نابودی محصول روبه‌رو می‌شوند. سپهبد ریاحی در این زمینه گفت: وضع امسال استثنایی است و ما برای مقابله با خشکسالی کاملا آماده شده‌ایم.
 
مشمولین «سپاه بهداشت» خود را معرفی نکنند سربازی می‌روند!
اداره نظام وظیفه عمومی اعلام کرد: مشمولین «سپاه بهداشت» در صورت عدم معرفی خود سرباز شناخته می‌شوند.
 
«تکلیف 35 هزار قریه روشن می‌شود»
در سمینار اصلاحات ارضی اعلام شد در مرحله دوم اصلاحات ارضی تکلیف 35 هزار قریه روشن می‌شود.
در مرحله اول اصلاحات ارضی تاکنون ده‌هزار دِه تقسیم شده و سه‌هزار قریه دیگر داوطلبانه در جریان تقسیم است.
وزیر کشاورزی ضمن افتتاح سمینار اصلاحات ارضی امروز گفت: در جامعه‌ای که عدالت نباشد، مردم آن آن طور که انتظار می‌رود نمی‌توانند پیشرفت داشته باشند و به همین جهت تنظیم‌کنندگان و مجریان هر آیین‌نامه و قانونی باید عدالت را رعایت کنند و خود را به جای افراد مشمول قرار بدهند. در آیین‌نامه جدید اصلاحات ارضی با این روح و فکر کار شده است.
 
شرط اعزام دانشجو به خارج
به علت افزایش تعداد محصلین ایرانی که برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند و به علت مشکلات زیاد دانشجویان در خارج و مشکلات سرپرستی‌ها، وزارت فرهنگ مشغول تهیه آیین‌نامه جدیدی درباره محصلین خارج از کشور می‌باشد.
طبق آیین‌نامه جدیدی که در وزارت فرهنگ تهیه می‌شود اعزام دانشجو به خارج در صورتی امکان‌پذیر است که دانشجو رشته تحصیلی مورد احتیاج کشور را انتخاب کند.
کلیه گذرنامه‌های عادی دانشجویان تبدیل به گذرنامه تحصیلی می‌شود.
 
«معافیت شرکت‌ها از مالیات منطقی نیست»
نمایندگان وزارت دارایی در سمینار مالیاتی صاحبان صنایع اظهار داشتند: معافیت شرکت‌ها از پرداخت مالیات منطقی نیست.
عده‌ای ممکن است برای فرار از پرداخت مالیات شرکت سهامی تشکیل دهند.
معافیت مالیاتی شرکت‌های صنعتی نباید شامل هر نوع شرکت صنعتی بشود و سرمایه‌گذاری در شرکت از محل سود سهام قبلا باید به تصویب برسد.
 
«واحدهایی از ارتش ایران در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد»!
شاه طی نطقی در دانشگاه نیویورک گفت: برای تشکیل «سپاه صلح» و مقابله با بحران‌های احتمالی واحدهایی از ارتش ایران در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد.
شاه در نطق خود در دانشگاه نیویورک به نقش کشورهای کوچک در فعالیت‌های سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: کشورهای ثروتمند باید پرداخت هزینه سازمان ملل متحد و تشکیلات آن را تعهد کنند و کشورهایی که درآمد کافی ندارند نیز باید با قوای انسانی خود به این سازمان جهانی کمک کنند تا به این ترتیب در بهره‌برداری از فرستادن نیروهای سازمان ملل متحد به نقاطی که وجود این نیروها لازم است رعایت برابری شده باشد.1
 

 
https://iichs.ir/vdchmwnz.23nzidftt2.html
iichs.ir/vdchmwnz.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما