در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۴۸، همزمان با آغاز دور تازه مذاکرات نفتی ایران و کنسرسیوم، روزنامهها از فشار دولت برای افزایش درآمد نفت، نابسامانیهای اداری در تهران و تشدید بحران عراق و اخراج گسترده ایرانیان خبر دادند؛ مجموعهای از رخدادها که تصویر روشنی از تنشهای سیاسی، اقتصادی و انسانی آن روزها ارائه میکند








