کتاب «لیبرالیسم سیاسی در آثار میرزا فتحعلی آخوندزاده» به همت پژوهشکده تاریخ معاصر و به قلم محمدحسن رجبی (دوانی) منتشر شد
کتاب نقد و بررسی اندیشه یکی از منادیان لیبرالیسم سیاسی ایرانی به بازار نشر آمد
به گزارش روابط عمومی پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشکده تاریخ معاصر؛ در کتاب «لیبرالیسم سیاسی در آثار میرزا فتحعلی آخوندزاده» سعی شده است مسئله «استبداد» و «آزادی» در آثار آخوندزاده بررسی شود؛ ازاین‌رو نخست به نوشته‌های سیاسی او توجه شده است و سپس کتاب‌ها و مقالاتی که دیگران درباره زندگی، اندیشه و آثار سیاسی وی نوشته‌اند مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
 
آخوندزاده یکی از پیشگامان جریان غرب‌گرا در ایران است. وی با اینکه مدت کوتاهی در ایران اقامت داشت، ضمن تماس با منورالفکران و دولتمردان ایرانی، توانست تأثیر زیادی بر اندیشه آنها بگذارد. این منورالفکر ایرانی ازآنجاکه در بیرون از ایران می‌زیست، برخلاف روشنفکران معاصرش، اندیشه‌های خود را که الهام‌گرفته از لیبرالیسم غربی و در ضدیت با اسلام و خط و الفبالی فارسی بود، بدون هیچ ابهام و التقاطی بیان می‌کرد.
 
این کتاب دارای یک درآمد، پیشگفتار و سه فصل است. در فصل اول، استبداد و آزادی در ادبیات فارسی قدیم و جدید، در فصل دوم، شرح حال و آثار و در فصل سوم مبانی تفکر سیاسی که شامل مباحث استبداد، آزادی، نظام سیاسی در دو بخش جمهوری و مشروطه سلطنتی است بیان و بررسی شده است.
 
همچنین در این کتاب در بخش پیوست، مدنیت ایرانی توضیح داده شده است. این کتاب در شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 35 هزار تومان به فروش می‌رسد و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به نمایشگاه و فروشگاه دائمی سرای تاریخ واقع در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید فیاضی (فرشته)، شماره 11 مراجعه کنند یا با شماره 22605073 ـ 021 تماس حاصل فرمایند.
 
تصویر روی جلد کتاب «لیبرالیسم سیاسی در آثار میرزا فتحعلی آخوندزاده»
 

جهت تهیه کتاب «لیبرالیسم سیاسی در آثار میرزا فتحعلی آخوندزاده» به سایت فروشگاه کتاب پژوهشکده تاریخ معاصر یا مراکز پخش کتاب‌های این پژوهشکده در تهران و شهرستان‌ها مراجعه فرمایید.
https://iichs.ir/vdcce1qi.2bqss8laa2.html
iichs.ir/vdcce1qi.2bqss8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما