چرایی تغییر جایگاه تاریخی رضاخان در تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود
در روز دوم همایش «کودتای سوم اسفند 1299؛ زمینه‌ها و پیامدها»؛

چرایی تغییر جایگاه تاریخی رضاخان در تاریخ‌نگاری معاصر بررسی می‌شود

در روز دوم همایش «کودتای سوم اسفند 1299؛ زمینه‌ها و پیامدها»، پیامدهای این کودتا تحلیل و چرایی تغییر جایگاه تاریخی رضاخان در تاریخ‌نگاری معاصر بررسی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده تاریخ معاصر، بخش دوم همایش «کودتای سوم اسفند 1299؛ زمینه‌ها و پیامدها» دوشنبه 4 اسفند 1399، از ساعت 9 تا 13 برگزار خواهد شد.

 

در این بخش پس از تلاوت قرآن مجید، استادان و پژوهشگران زیر سخنرانی خواهند کرد:

دکتر منوچهر محمدی/ «انگلستان و کودتای سوم اسفند» (9:05-9:25)

دکتر سیدمصطفی تقوی/ «امنیت در دوره رضاشاه» (9:25-9:45)

علی‌اکبر رنجبر کرمانی/ «کودتای سوم اسفند از نگاه گزارش‌های وزارت خارجه آمریکا» (9:45-10:05)

دکتر علی احمدی‌خواه/ «بررسی نقش انگلیس در برآمدن رضاخان» (10:05-10:25)

مهرزاد بختیاری‌منش (سردار اکبری)/ «کودتای چهارگانه رضاخان» (10:25-10:45)

دکتر یعقوب توکلی/ چرایی تغییر جایگاه تاریخی رضاخان در افکار عمومی با تأکید بر تاریخ‌نگاری معاصر» (11:05-11:45)

مریم‌السادات حسینی/ «پهلوی اول و خط آهن سراسری ایران» (11:05-11:25)

دکتر مجید صادقانی/ «ابعاد تجارت قاچاق توسط یهودیان ایرانی در دوره رضاشاه (11:25-11:45)

حسین مولائی/ «ارزیابی مدرنیزاسیون ارتش پهلوی اول» (11:45-12:05)

دکتر مرتضی باقیان/ «جایگاه مجلس در عصر رضاشاه» (12:05-12:25)

دکتر مصطفی جوان/ «مواضع علی دشتی، مدیر روزنامه شفق نسبت به جمهوری‌خواهی رضاخان» (12:25-12:45)

علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از روز دوم همایش «کودتای سوم اسفند 1299؛ زمینه‌ها و پیامدها»، می‌توانند از ساعت 9 تا ۱3، دوشنبه 4 اسفندماه ۱۳۹۹، به یکی از نشانی‌های زیر رجوع کنند:

در آپارات👇

aparat.com/TVTARIKH/live

در ایتا 👇

live.24on.ir/?eitaafly

در گپ👇

gap.im/jebheh

در روبیکا👇

rubika.ir/jebheh

در سروش+👇

sapp.ir/jebheh

 

 

مشاهده مطلب
نظر شما
  • 0
  • 0
  • 0
  •  
  •  

تماس با ما تماس با ما : 38-22604037(9821+) ارتباط با ماInfo@iichs.ir
کلیه حقوق این سایت متعلق به موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران می باشد.
درج مطالب در سایت لزوماً به معنی تایید آن نیست.
استفاده از منابع این سایت با ذکر ماخذ مجاز است.